Získání obrysu objektu s mřížkou přechodu (mesh)

Učím se za pochodu Illustrator, bojuji tudíž se spoustou věcí a jednou z nich – aspoň v verzi CS5 – je nemožnost vrátit se nějakým jednoduchým způsobem k původnímu objektu, který byl stínován s pomocí mřížky přechodu (mesh tool). Docela nepříjemně mě to překvapilo a nejdřív jsem to považovala za svou začátečnickou neznalost. Ukázalo se však, že tentokrát je to asi věc programu a jeho tvůrců.

Takže toto sice není můj poznatek, ale zapisuji si to spíš do pamatováčku. Když se nelze vrátit k základnímu tvaru specifickým nástrojem, pak je možnost získat aspoň jeho obrys – obrysovou cestu, což mnohdy stačí.

Mám anglickou verzi, a tam je postup přes menu: Object > Path > Offset Path a do řádku Offset zvolit 0 px. Pak vzniknou dva objekty na sobě, z nichž jeden je samotným obrysem. Objekt s přechodem pak už stačí jen smazat, je-li to tedy žádoucí.

 

mesh02Do budoucna bych si asi měla vždy před stínováním udělat kopii stínovaného objektu a ponechat ji ve spodní vrstvě. Nikdy nevím, kdy se budu mít potřebu k vytvořenému objektu vrátit (a použít ho jinde, jinak). Když na to zapomenu, tak pak nebude zbývat nic jiného, než použít tento postup.

 

Upozorňujeme v souladu s legislativou EU, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte. Více informací

Cookies na této webové stránce jsou povoleny, aby vám umožnily co nejsnažší procházení obsahu. Chcete-li i nadále používat tuto webovou stránku je třeba mít cookies povolené v prohlížeči a klepnout na tlačítko "Souhlasím", čímž si zpřístupníte obsah.

Zavřít